HEET HEET HEET - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu HEET HEET HEET - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu

HEET HEET HEET

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 November 2012 | Suriname, Paramaribo

Halloooooo allemaal, (Tegen jullie kan ik dat wel zeggen. Hier in Suriname is het onbeleefd om 'hallo' te zeggen, je zegt: goede morgen/middag/avond. Ik roep echter nog heel vaak 'hallo' , net zoals 'hoihoooi', lekker limburgs he!)

Wat is het hier heeeeeeeet! Ik wist wel dat ik kon verwachten dat het heel warm zou zijn, maar deze hitte had ik nou ook weer niet verwacht! Ik ben een echte koukleum, dus ik dacht dat ik die warmte makkelijk aan zou kunnen. Nou nee, ik moet er echt aan wennen. Ik probeer er echt zo min mogelijk aan te denken, maar wanneer het zweet me na een fietstochtje uitbreekt en mijn voeten lijken te ontploffen van de hitte, dan is het enige wat me kan helpen de koude douche!

Even terug naar zaterdag. Bij aankomst op het vliegveld werd mijn geduld al direct op de proef gesteld. Bij de paspoortcontrole hebben we 2 uur in een rij moeten staan in een hele warme hal. HEET HEET HEET. Maar ik vond het niet zo erg, want ik was er eindelijk!!

Toen we bij het huis aankwamen was het even balen. Er waren een heel wat kamers op slot, waardoor ik in een piepklein kamertje terecht kwam, terwijl andere kamers 3 of 4 keer zo groot zijn. Daarbij deed het stopcontact het niet (dus géén ventilator, HEET) en de deur ging niet op slot. Ik zag het al voor me om 3 maanden al mijn spullen kwijt te moeten in zo'n hok. Dat eerste nachtje heb ik daarom bij Inge in de kamer geslapen (met ventilator) en inmiddels heb ik een andere kamer gekregen :). De huisbaas deed daar gelukkig heel makkelijk over.

De contactpersoon Robert, waarmee we via de PABO in contact mee zijn gekomen is een ontzettend lieve man van 70 (ik zou nooit zeggen dat ie al 70 is, zijn conditie is een stuk beter dan de mijne met dit weer:p). Hij heeft ons gisteren zijn stad laten zien en we hebben fietsen met hem gehuurd.

Gisteren hebben we ook de eerste salsales gehad. Het was allemaal nog een beetje te makkelijk, maar het was gezellig en de leraar is hilarisch. Ik vind het net een caberetier die salsales geeft. En dan een heftig Surinaams accent erbij, heerlijk dat accent! En er war airco in de garage waar we dansen, heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

Een dikke brasa (=knuffel),
Suzanne


  • 06 November 2012 - 15:35

    Steven:

    Hey Suzanne,

    Klinkt leuk! Lekker dat het er warm is, alles wat je teveel hebt stuur je maar in een potje richting NL.
    Veel plezier daar ook en als je terug bent kun je zo in de Bijlmer gaan lesgeven ;-)

    Steven

  • 07 November 2012 - 22:19

    Linda Croonen:

    Heeey Suzanne!!

    Geniet van je tijd in Suriname!!
    Ik ga je verhaaltjes volgen :)

    xxx Linda (van de Pabo)

    Ps. als je nog wat zon over hebt, stuur maar op naar NL!

  • 09 November 2012 - 20:54

    Gerda:

    Ha Suzanne
    had je ook dat gevoel toen je uit het vliegtuig kwam haal die hete deken van mij af??
    Omgaan met de warmte ga je leren. Begin in ieder geval Smorgens met een glas ORS. en herhaal dat smiddag's en savonds. Het houdt je vocht huishouding op peil. ik ga je in ieder geval volgen met je verhaaltjes.
    Wat een racisme van die honden wie heeft ze afgericht??

  • 10 November 2012 - 01:06

    Suzanne :

    Ik dacht dat die ORS alleen was voor als je last hebt van diarree? Maar het kan dus ook gewoon?
    De honden zijn inderdaad erg racistisch, ze hebben altijd al bij het studentenhuis met studenten gewoond, dus die willen ze beschermen. Als er een donkere man komt moeten we ze vast houden (ik niet want ik durf dat niet, haha).
    Vanavond was het zelf zo erg dat die grote hond een meisje van ons besprong, ze had namelijk een donkere broek en een zwart vest aan. Gelukkig riepen we allemaal heel snel en stopte ze. Dus ik ga er voortaan voor zorgen dat geen vestjes aan heb als ik het erf oploop. Vestjes zijn overigens alleen nodig als we bij het water zijn (muggen!!).
    Liefs, Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Ik ga drie maanden stage lopen op een basisschool in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2013

Sweet goodbyes

17 Januari 2013

Geëmanci-watte?

06 Januari 2013

Waar is dat feestje?

30 December 2012

Een vrije vogel

25 December 2012

Suriname is wakker
Suzanne

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4569

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 26 Januari 2013

Suriname

Landen bezocht: