Een onomkeerbare keuze. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu Een onomkeerbare keuze. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu

Een onomkeerbare keuze.

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 December 2012 | Suriname, Paramaribo

Een aantal keer in je leven kom je voor een moeilijke keuze te staan. Enkele van die moeilijke keuzes zijn zo belangrijk, dat ze de rest van je leven kunnen bepalen. De keuze waar ik deze week voor kwam te staan bepaalt niet de rest van mijn leven, maar is wel onomkeerbaar.

Afgelopen week kreeg ik bericht van mijn ouders. Het ging heel erg slecht met mijn oma. Daaropvolgend kreeg ik gisteren het telefoontje met het bericht dat ze er niet meer is. Het geeft me een dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik het moeilijk. Ik zit aan de andere kant van de wereld en kan niks doen. Maar aan de andere kant ben ik blij zijn dat ze niet langer hoeft te lijden. Ze was uitgeput, ze was op.. Mocht er een hiernamaals zijn: ik hoop dat oma haar rust er kan vinden.

Mijn moeilijke keus: ik blijf hier. Voordat ik naar Suriname ging lag mijn oma al in het ziekenhuis. Ik heb daar afscheid kunnen nemen. Het was erg emotioneel, maar ook mooi. Waarschijnlijk zelfs een duidelijker afscheid dan de rest van mijn familie heeft gehad. Mijn ouders zijn het gelukkig helemaal met mij eens. Zij waren juist de gene die mij aanmoedigde om hier te blijven en te genieten van mijn laatste weken. Mijn oma heeft haar leven gehad, nu is het mijn tijd. Ik hoop dat oma me het niet kwalijk zou nemen. In gedachte ben ik erbij.

Mijn steun gaat uit naar mijn familie. Tom en Solange wil ik speciaal bedanken: jullie hebben zo goed voor haar gezorgd. En het was vast en zeker zwaar, maar ik ben blij dat ze niet alleen heeft moeten gaan, jullie stonden al weken aan haar zij. Bedankt!

  • 18 December 2012 - 18:13

    Caro:

    Ik ben trots op je! Sterkte. Kus!

  • 18 December 2012 - 18:21

    Roxanne:

    Wat een ontroerend verhaal.
    Wel fijn dat je nog een mooi afscheid met haar hebt mogen beleven, voordat je vertrok.
    Veel sterkte met je verlies.

    Liefs,
    Roxx

  • 18 December 2012 - 18:21

    Roxanne:

    Wat een ontroerend verhaal.
    Wel fijn dat je nog een mooi afscheid met haar hebt mogen beleven, voordat je vertrok.
    Veel sterkte met je verlies.

    Liefs,
    Roxx

  • 18 December 2012 - 18:43

    Marion :

    Lieve Suzanne,

    we wensen je heel veel sterkte en kracht. Moeilijke keuze, maar je oma zou hier zeker achter staan.
    Fijn dat je op een goede en warme manier afscheid van haar hebt kunnen nemen.

    Een hele dikke knuffel!

  • 21 December 2012 - 20:37

    Maxime:

    Ik heb het zelfde hier mee gemaakt Suus, heel rot voor je maar ik ben er ook van overtuigd dat onze oma's heel blij zijn dan wij deze mooie dingen mogen mee maken. Sterkte en geniet van je tijd!

  • 23 December 2012 - 23:18

    Suzanne :

    Dankjulliewel allemaal! Ik de begrafenis is inmiddels geweest en ik heb gelukkig geen spijt van mijn keuze :) veel liefs!

  • 25 December 2012 - 14:08

    Joey:

    Heej Suus,

    Heel veel sterkte! Maar ik denk dat je oma het juist prettig vind dat je gebleven bent! Nog heel veel plezier en reisgeluk gewenst en ook een prettige kerst en gelukkig nieuwjaar! Geniet ervan!

    Groetjes,

    Joey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Ik ga drie maanden stage lopen op een basisschool in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2013

Sweet goodbyes

17 Januari 2013

Geëmanci-watte?

06 Januari 2013

Waar is dat feestje?

30 December 2012

Een vrije vogel

25 December 2012

Suriname is wakker
Suzanne

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 4578

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 26 Januari 2013

Suriname

Landen bezocht: