Weer één, twee, drie..nee veeel ervaringen rijker. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu Weer één, twee, drie..nee veeel ervaringen rijker. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne - WaarBenJij.nu

Weer één, twee, drie..nee veeel ervaringen rijker.

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 December 2012 | Suriname, Paramaribo

Wederom welkom op mijn blog!

Allereerst bedankt voor alle lieve felicitaties afgelopen 2 december. Ik heb een heerlijk weekend gehad op Brownsberg en Stone eiland. Op Brownsberg zijn we naar een waterval gewandeld. De waterval zelf stelde niet veel voor, maar de weg ernaartoe door de jungle was al een mooie ervaring. Op de heenweg daalde we af. Dyonne en ik moesten even slikken…want wat we naar beneden liepen, zouden we ook weer omhoog moeten lopen. Gelukkig viel het reuze mee. Als je eenmaal bezig bent met de klim omhoog dan zet je je verstand op nul en loopt, loopt en loopt. We hadden ook een erg leuke en grappige gids (Ken), hij sleepte ons er goed doorheen!

Ik heb dinsdag 4 december moeten afdansen voor de salsacursus 1 en ik heb het gehaald! Dyonne en ik zijn nu verder gegaan met cursus 2. Het tempo ligt zeer hoog en ik merk dat ik het moeilijk vind om alle draaien te doen zoals het zou moeten. Ik moet denk ik gewoon iets minder kritisch zijn naar mezelf en gewoon lol maken. Want de lessen zijn zo leuk. Elke keer kom ik met een vrolijk gevoel terug!

Afgelopen weekend zijn we er weer op uit geweest. We zijn opnieuw naar een ander vakantie eiland geweest (Isadou), dat ligt aan de Suriname rivier tussen allerlei inheemse dorpjes. We hebben een dorpje bezocht. Het was mooi om te zien hoe de mensen daar leven. Ik dacht dat ik het heel zielig voor ze zou vinden. Maar op de een of andere manier gaven ze me ook de indruk dat ze een goed leven daar hebben. Hun leven is echter totaal niet te vergelijken met mijn leven in Nederland.
Toen we aankwamen in het dorp zagen we de meisjes zware pakken drinken op hun hoofd naar boven slepen, vrouwen wasten kleding in de rivier. En de mannen en de jongens? Die speelden lekker een potje voetbal!

Verder hebben we nog een wandeltocht gemaakt en hebben we veel uitleg gekregen over de medicinale werking van de planten in de jungle. Ook hebben we vogelspinnen gezien (en vast gehouden)!
En wat ik haast vergeet: we zijn naar Berg&Dal geweest om daar te tokkelen. Hierop had ik me vanuit Nederland al verheugd. Gelukkig was het naar verwachting, alleen veeeel te kort. Ik had het wel uren kunnen doen!

Het weekend sloot ik minder goed af door een uit de hand gelopen muggenbult. ’s Nachts had ik er eentje bovenop mijn voet flink open gekrabd. Door de dichte schoenen werd dat wondje groter en dieper. Het bleef open gaan en maandag werd ik wakker met een dikke voet van het vocht. Iedereen geeft me andere tips over hoe ik het moet behandelen. Ik heb een wondcrème gekocht en het lijkt nu te genezen, gelukkig!

Komend weekend blijven we relax een weekendje thuis, dus nu maar hopen dat de regen weg blijft!

Veel liefs,
Suzanne


  • 12 December 2012 - 22:08

    Ulrike Jongen:

    Klinkt geweldig allemaal! Hopelijk gaat het inderdaad beter met je voet. Probeer er verder van te genieten.

  • 13 December 2012 - 22:28

    Gerda:

    Ha Suzanne
    Het blijft een avontuur die stage van jou. Steeds weer leuk om jouw verhalen te lezen.
    Wat is dat voor een wonderzalf die je hebt gekocht. Hou me aanbevolen reageer ook vaak extreem op beten.Geniet nog van je verdere avontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Ik ga drie maanden stage lopen op een basisschool in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2013

Sweet goodbyes

17 Januari 2013

Geëmanci-watte?

06 Januari 2013

Waar is dat feestje?

30 December 2012

Een vrije vogel

25 December 2012

Suriname is wakker
Suzanne

Actief sinds 27 Okt. 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4587

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 26 Januari 2013

Suriname

Landen bezocht: